Lab Story-3

Alex: Biomedical Scientist From England

 لب استوری حکایتی است ار آزمایشگاهیان در تمام سطوح علمی و همه جهان

 

  thebiomedicalxsciencestudent

من الکس هستم.22 سال سن دارم و در دانشگاه Lancaster انگلستان درس خوانده‌ام و اکنون در حال طی کردن یک دوره یک ساله جهت مدرک (Health and care professions council)
(HCPC)  در (NHS) National Health service) ) در شهر منچستر هستم. رشته تحصیلی من علوم Biomedical است که  علاوه بر آن یک دوره یک ساله  کارآموزی را هم در حال طی کردن هستم. من در یک آزمایشگاه تشخیصی در بخش بافت‌شناسی کار کرده‌ام. در پاسخ به این سوال که آیا یافتن شغل مناسب در رشته تحصیلی من به راحتی امکان‌پذیر است باید بگویم که اگر شما مدرک HCPC را داشته باشید به راحتی میتوانید مشغول به کار شوید اما بدون آن باید به سختی دنبال شغل بگردید، گرچه در آن صورت هم امکان یافتن شغل وجود دارد ولی باید بگویم که رقابت بسیار سنگین است و تنها افراد بسیار شایسته می‌توانند مشغول به کار شوند. برای پیشرفت در این رشته حداقل باید یک سال کار کنید تا بتوانید ارتقای شغلی  بدست آورید و در مراحل بعدی باید مدرک فوق‌لیسانس هم داشته باشید.

بیومدیکال

در این رشته مهم است که قابل اعتماد باشید به این معنا که کارفرما اطمینان داشته باشد که به موقع سرکار حاضر شده و همچنین در هر دو زمینه بیومدیکال و تعامل با دیگران یا همان روابط عمومی قوی باشید چرا که باید یک کار تیمی انجام دهید و این موضوع نیازمند مهارتهای ارتباطی می‌باشد. قبل از آنکه به طور مستقل در آزمایشگاه شروع به کار کنید تمام روش‌های آزمایشگاهی به اضافه ایمنی و سلامت در محیط کار به شما آموزش داده می‌شود.

قراردادِ کاری می‌تواند به صورت تمام وقت ، نیمه وقت و یا جانشین فرد دیگر (به طور موقت) باشد. در نوع پوشش و لباس انعطاف زیادی در محیط کار وجود دارد و می‌توانید لباس کاملا راحت به تن کنید. در سال می‌توانید از 7 روز مرخصی استعلاجی و 28 روز مرخصی استحقاقی بهره‌مند شوید.

حجم کار روزانه بسیار سنگین است. همه روزه نمونه‌های زیادی  از بیماران بستری دریافت می‌کنیم که باید هرچه سریع‌تر آزمایش شوند. به همین جهت گاهی مجبوریم خارج از ساعات موظف در سرِکار مانده و کارها را تمام کنیم. یکی از مشکلات بزرگ ما کمبود پرسنل است، انجام حجم زیادی از کارها توسط افراد معدود باعث می‌شود که فشار زیادی به آنها وارد شود.

برای اینکه بتوانیم بعنوان  Biomedical scientist  در سیستم بهداشتی انگلستان کار کنیم علاوه بر داشتن مدرک لیسانس در رشته بیومدیکال، باید 12 ماه هم آموزش ببینیم تا گواهی صلاحیت IBMS   و پس از آن ثبت نام MCPC را دریافت کنیم.

تحصیل در دانشگاه آمادگی بسیار خوبی جهت تصدی این شغل در من ایجاد کرد و تمام مطالب ضروری در دپارتمان های مختلف به ما آموزش داده می‌شد. مع‌الوصف اگر دوره یک ساله کارآموزی  را طی نکنیم و تجربه عملی نداشته باشیم به صرف تحصیلات دانشگاهی مهارتهای لازم را برای کار در آزمایشگاه تشخیصی طبی نخواهیم داشت.

آزمایشگاه انگلستان

در کنار کارم، سرگرمی‌هایی هم برای خود دارم و از مطالعه، ورزشهایی همچون دویدن و یوگا و نیز نوشتن در وبلاگ شخصیم لذت میبرم.

از آنجائیکه پرسنل آزمایشگاه عموما سختکوش و باهوش هستند در جامعه ما بسیار مورد احترام عموم می‌باشند. مردم قدردان زحمات پرسنل بهداشتی درمانی هستند، فعالیت این افراد جهت بهره‌مندی آحاد جامعه از بهداشت و درمان رایگان ضروری می‌باشد.

پاندمی کرونا به خوبی توسط دولت مدیریت شد و ما هم در آزمایشگاه حداکثر تدابیر امنیتی را برای مصون ماندن از کرونا اتخاذ کردیم. بعضی از همکاران به علت ابتلا به ویروس و یا آسیب پذیری در برابر آن ایزوله شدند ولی ما تلاش کردیم که در تمام این مدت آزمایشگاه‌ها سرپا و فعال باشند. به عنوان اقدام احتیاطی فضاهای کاری را با پرده‌های پلاستیکی جدا کردیم و همچنین پس از پایان کار تمام سطوح را ضد عفونی می‌کنیم.

حقوق پرسنل آزمایشگاه چندان زیاد نیست و فقط در حدی است که بتوانند یک زندگی متوسط داشته باشند.

پیام من به همکاران ایرانی‌ام این است که امیدوار هستم که صحبت های من برای کسانی که به دنبال موفقیت شغلی در رشته بیومدیکال هستند مفید واقع شود و در وبلاگم هم در این خصوص مطالبی را می‌نویسم.

دانلود کنید

پاسخی قرار دهید

ایمیل شما هنوز ثبت نشده است.

rtp gacor