G-B570M527NK

  Roche چگونه Roche شد

  Roche چگونه Roche شد

حسن اسدی:کارشناس آزمایشگاه

تاریخچه شرکت Roche

شرکت Roche در سال 1896 در بازل سوئیس تأسیس شد. این شرکت امروزه داروهای نوآورانه و کیت‌های آزمایش‌های تشخیصی را تولید می‌کند که به این وسیله به میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان کمک می‌شود.

بنیان‌گذار Roche، فریتز هافمن– لا رُش، کارآفرین پیشگامی است که معتقد بود آینده متعلق به محصولات دارویی شرکت است.

 

1896

سال شروع و موفقیت‌های اولیه

دکتر هافمن زمانی شرکت را تأسیس کرد که انقلاب صنعتی چهره اروپا را تغییر می‌داد. در اول اکتبر 1896 در 28 سالگی فریتز هافمن– لا رُش، شرکت خود را در بازل سوئیس راه‌اندازی کرد. او یکی از اولین کسانی بود که تشخیص داد تولید صنعتی داروها پیشرفت بزرگی در مبارزه با بیماری‌ها خواهد بود. از آن به بعد Roche به یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه مراقبت‌های بهداشتی جهان تبدیل شده است.

 

اولین محصولات

Roche

کارل schaerges داروساز، اولین سرپرست تحقیق همراه با شیمیدانی بنام امیل بارل برای نخستین بار حضور ید در عصاره تیروئید را نشان دادند. این یافته اولین حق امتیاز (patent) را برای شرکت رُش به همراه آورد.

عرضه ید جزو اولین سری درمان تیروئید بود که توسط رُش آغاز گردید.

 

امید فراوان برای ضدعفونی کردن زخم

Roche

پس از آن Roche، Airol که یک آنتی‌سپتیک زخم است را عرضه می‌کند که در اصل توســـــــط شرکت هافمن تراب تولید شده بود. شرکت جوان رُش، امید زیادی به Airol در بازار آلمان داشت، به این دلیل Roche زمینی را در نزدیک مزارع Grenzach در آلمان می‌گیرد و یک کارخانه کوچک برای تولید Airol راه‌اندازی می‌کند.

 

1914-1897

توسعه یافتن و بین‌المللی شدن

Roche به‌زودی فعالیت‌های تجاری خود را گسترش می‌دهد. از سال 1897 تا 1910، کارخانه در Grenzach واقع در آلمان توسعه می‌یابد.

فریتز هافمن-لا رُش و شــریک جدیـــد او کارل مروواین Carl Meerwein، فرصت را برای ساختن شبکه‌ای از نمایندگان اروپایی و خارج از کشور و شرکت‌های تابعه از دست نمی‌دهند.

در سال 1914، Roche دارای دفاتری در میلان، نیویورک، سنت پترزبورگ و لندن است.

 

موفقیت با طعم پرتقال

Roche

Roche یک شربت ضدسرفه با طعم پرتقال تولید می‌کند که موفقیتی فوری را به‌دنبال دارد. ماده مؤثره این شربت Thiocol بود و نیازی به تجویز پزشک نداشت. این شربت در سال 1898 تحت عنوان سیرولین نام‌گذاری شد و بیش از 60 سال در بازار باقی ماند.

 

رشد سریع

Roche

با کمک رُش، Max Cloetta محصول خالص و استانداردی تهیه کرد که شامل همه گلیکوزیدهای قلبی بود. این دارو از برگ گل انگشتانه بنفش مشتق شده و فاقد مواد اضافه بود و کارآیی ثابتی داشت.

Roche تولید محصول خود را تحت عنوان Digalen در سال 1904 آغاز می‌کند. Digalen ثابت می‌کند دقیقاً همان چیزی است که حرفه پزشکی به دنبال آن بوده است و تا سال 1964 در بازار باقی می‌ماند.

پس از آن تولید داروی ضددرد و خواب‌آور Pantopon (1909) و Sedobrol، (1912) که دارویی برای صرع و اختلالات عصبی است نیز باعث رشد و ارتقای مقام شرکت می‌شوند.

 

اتحاد علیه درد

Roche

هرمان سالی رئیس بخش پزشکی دانشگاه برن با کارل شرگز که مدیر تحقیقات رُش بود تماس می‌گیرد و پیشنهاد همکاری می‌دهد. به اعتقاد وی ترکیبی از همه آلکالوئیدهای تریاک مؤثرتر از اثر تک‌تک آنها خواهد بود. نتیجه این پیشنهاد تولید داروی Pantopon در سال 1909 بود.

 

گسترش جهانی Roche

.Roche

از سال 1897 تا 1914، Roche در سراسر جهان گسترش می‌یابد و بیش از 700 کارمند در بازل، گرنزاک، میلان، پاریس، برلین، وین، سنت پترزبورگ، لندن، نیویورک و یوکوهاما دارد. در طول این دوره، Roche برای همکاری قوی بین محافل علمی و توسعه‌دهندگان تجاری تلاش می‌کند. تا سال 1915، تمام نوآوری‌های Roche از این همکاری حاصل می‌شود.

 

1915-1927

زمان بحران

بحران جنگ جهانی اول پیامدهای ویران‌کننده‌ای برای Roche به‌دنبال داشت. کنار گذاشتن آلمان از مشتریان  آن، انزوای کارخانه بازل از شعبه  گرنزاک آلمان، از دست دادن بازار روسیه در انقلاب 1917 و زیان‌های قابل‌توجه مبادلات ارزی منجر به یک بحران مالی گردید و عملاً Roche به یک شرکت محدود تبدیل شد. علاوه بر این، Roche در این زمان سوگوار پدر و مؤسس شرکت یعنی فریتز هافمن در سال 1920 هم هست.

تنها کورسوی امید، مطالعات مارکوس گوگنهایم در مورد آمین‌های بیوژنیک است که موجب ارتقای جایگاه Roche در جوامع علمی می‌گردد.

 

مرگ هافمن

Roche

فریتز هافمن که از بیماری کلیه رنج می‌برد در 18 آوریل 1920 با مرگ خود Roche را از یک کارآفرین پویا و مؤثر محروم می‌کند و پس از او امیل سی. بارل مدیر اجرایی جدید می‌شود.

 

اولین گام به‌سوی ویتامین‌های سنتتیک

Roche

در سال 1920، مارکوس گوگنهایم روی آمین‌های بیوژنیک کار می‌کند که موجب می‌شود Roche بازاریابی مواد بیوشیمیایی را آغاز کند. این مواد بیوشیمیایی شامل اسیدهای آمینه، پپتیدها، پروتئین‌ها، گلیکوزید‌های قلبی، ویتامین‌ها و هورمون‌ها هستند که این شرکت در ابتدا برای پروژه‌های پژوهشی خود تولید کرد و باعث تقویت Roche در جامعه علمی گردید.

در سال 1927 گوگنهایم شروع به مطالعه ویتامین B1 می‌کند. تحقیقات او شامل کار با عصاره سبوس برنج بود که درنهایت به سنتز و تولید ویتامین B1 در Roche منجر گردید.

 

صندوق بازنشستگی برای کارکنان

Roche

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس، Roche یک صندوق بازنشستگی برای کارکنان دفتر و کارخانه ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، امیل بارل شخصاً صندوق ویژه‌ای را برای ارائه هدایا به کارکنانی که 25 سال خدمت کرده‌اند، اختصاص می‌دهد.

 

اولین مدیر زن

Roche

اولین زن در سمت اجرایی Roche آلیس کلر، 30 ساله اهل بازل است، او در سال 1926 به ژاپن می‌رود تا در نمایندگی رُش در آن کشور کار کند. او فارغ‌التحصیل دکترای اقتصاد سیاسی است، در حدود یک سال قبل از پذیرش یک پست در توکیو در Roche واقع در بازل کار کرده است. او عهده‌دار سمت‌های مختلفی در شرکت بوده است از قبیل انجام مکاتبات، بازنگری اسناد و بررسی صورت‌حساب و هزینه‌ها. هنگامی که کلر در سال 1939 بازمی‌گردد، مدیر اجرایی ارشد شرکت می‌شود که دستاوردی حساس برای آن زمان تلقی می‌شود.

 

ارتقاء تولید محصولات صناعی

Roche

آلونال داروی آرام‌بخش و خواب‌آور اولین محصول تولیدشده شیمیایی مصنوعی است که در سال 1920 معرفی شده است. یک آزمایشگاه صنعتی در بازل ساخته شد تا فرایندهای صناعی را توسعه دهد.

 

1944-1928

ویتامین‌ها بر بحران غلبه می‌کنند

 

تحت رهبری امیل بارل، Roche موفق به غلبه بر بحران گردید. این شرکت با افزایش تولید ویتامین به سعادت گذشته بازگشت. Roche بار دیگر گسترش یافت و تعهد قوی خود را به بازار آمریکا با سرمایه‌گذاری‌های اولیه در نیویورک و ناتلی آغاز نمود.

 

سرمایه‌گذاری در آمریکا

Roche

پس از مدتی، Roche دفاتر خود در نیویورک را گسترش می‌دهد و یک کارخانه جدید در Nutley برای تولید طیف وسیعی از محصولات افتتاح می‌کند.

 

توسعه دفتر مرکزی در سوئیس

Roche

در بازل، کار بر روی یک ساختمان جدید که توسط معماری بنام اتو R. Salvisberg طراحی شده بود دنبال می‌گردد. یکی از بومی‌های برن به‌نام سالویسبرگ که با ساخت چندین پروژه در برلین شهرت یافته بود در سال 1935 ساختمان اداری 21 را طراحی کرد که سادگی و زیبایی آن حتی امروز نیز چشمگیر است.

 

داستان موفقیت ویتامین‌ها

Roche

Tadeusz Reichstein (برنده جایزه نوبل در سال 1950) یک شیوه کارآمد برای تولید ویتامین C برای شرکت Roche ارائه می‌دهد. سال بعد تولید ویتامین c با نام Redoxon آغاز می‌شود.

پس از آن Roche به تأمین‌کننده اصلی ویتامین‌ها تبدیل می‌شود، همچنین به سنتز صنعتی ویتامین‌های A، B1، B2، E و K1 تسلط می‌یابد. در سال 1938، ویتامین‌ها به‌عنوان پایه محصولات این شرکت هستند که شامل Benerva (ویتامین (B1)، Nestrovit (مولتی‌ویتامین)، Beflavin (ویتامین B2) و Ephynal (ویتامین E) می‌باشند.

 

1964-1945

افزایش و توسعه تولید

در این سال‌ها تولید ویتامین افزایش می‌یابد و مکان‌های جدید تولید، موقعیت Roche را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی ویتامین‌ها تقویت می‌کند. برای جلوگیری از وابستگی شدید به ویتامین‌ها، Roche تحقیقات دارویی را تشدید می‌کند. بین اوایل دهه 1950 و اواسط دهه 1960 تحقیقات دارویی بسیار متنوع است و مجموعه‌ای از داروهای مختلف از داروهای ضدافسردگی و ضدمیکروبی تا عوامل شیمی‌درمانی سرطان را شامل می‌شود. در طول این دوره، محققان Roche یک ترکیب از کلاس بنزودیازپین را کشف کردند که بدون ایجاد خواب‌آلودگی، خاصیت آرام‌بخش دارد.

 

Roche وارد بازار مواد آرایشی می‌شود

Roche

در سال 1945، Roche شرکت Pantene و شرکت‌های لوازم آرایشی وابسته را تأسیس می‌کند. این شرکت‌ها تنها در بازل بین 1200 تا 4000 و در Nutley، ایالات متحده آمریکا 2000 شغل ایجاد می‌کنند.

 

تولید آرام‌بخش‌ها شروع می‌شود

Roche

در اواسط دهه 1950 یک گروه جدید از آرام‌بخش‌ها، برای استفاده بالینی معرفی می‌شود.

لئو استرنباخ بر روی بنزودیازپین‌ها کار کرد؛ یکی از آنها تحت عنوان Ro 5-0690 بعدها به‌عنوان Librium مورد استفاده بالینی واقع شد. آرام‌بخش‌ها به‌زودی تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های محصولات Roche می‌گردند. این موفقیت، همراه با تولید انبوه ویتامین‌ها، یک دوره رشد بی‌سابقه را موجب می‌گردند.

 

اولین داروی ضدسرطان

Roche

Roche اولین داروی ضدسرطان خود را در سال 1962 تحت عنوان Fluorouracil معرفی می‌کند. این دارو راه را برای فعالیت‌های Roche در زمینه شیمی‌درمانی هموار می‌کند.

 

موفقیت درمانی والیوم

Roche

Valium که یک داروی آرام‌بخش و ضداضطراب متعلق به خانواده بنزودیازپین است، در سال 1963 تولید می‌شود. Valium موفقیت بزرگ درمانی محسوب گردیده و Roche را قادر می‌سازد تا در ارتباط با داروهای روان‌گردان شهرتی جهانی کسب کند.

 

گسترش جهانی

Roche

در سال 1963، Roche، مالک شرکت Givaudan S.A که یک شرکت تولیدکننده اولیه در زمینه رایحه‌ها و طعم‌ها است، می‌شود

Givaudan مشتری قدیمی برای واسطه‌های تولید ویتامین A شرکت Roche است.

Roche همچنین در سال 1964 مالکیت شرکت معروف فرانسوی عطر renowned را بدست می‌آورد. تا سال 1965  رُش 19000 نفر را در سراسر جهان استخدام می‌کند، در حالی که این عدد در سال 1953 تنها 7000 نفر بود و همچنان به تشکیل شرکت‌های جدید خود در سراسر جهان، به‌عنوان مثال در هند و مکزیک ادامه می‌دهد.

 

1965-1978

تنوع

Roche با موفقیتی که در زمینه بنزودیازپین‌ها ایجاد می‌شود، در تمام بخش‌های بهداشتی تنوع بیشتری ایجاد می‌کند. در سوئیس و ایالات متحده، بخش‌های زیست الکترونیک برای توسعه ابزارهای الکترونیکی پزشکی تأسیس گردیدند. شرکت‌هایRocom و Medicovision  که متعلق به رُش هستند هم به انتشارات پزشکی می‌پردازند. تصاحب شرکت R. Maag AG، Dr که در زمینه مراقبت از گیاهان فعال بود، نشان‌دهنده مشارکت Roche در زمینه agrochemicals است. در Nutley، در ایالات متحده آمریکا هم یک بخش جدید تشخیصی ایجاد گردید.

این دوره همچنین آغاز مشارکت Roche در تحقیقات پایه پزشکی است. این شرکت مؤسسه زیست مولکولی Roche در Nutley، مؤسسه ایمونولوژی بازل و مرکز تحقیقات نیپون در Kamakura ژاپن را تأسیس می‌کند؛ اما یک حادثه شیمیایی در یک شرکت تابعه در ایتالیا یک شکست بزرگ برای Roche در این دوره است.

 

Roche وارد بازار تشخیص پزشکی می‌شود

Roche

در سال 1968 ایجاد یک بخش برای محصولات تشخیصی، Roche را وارد یک عرصه جدید می‌کند. به غیر از توسعه تست‌های تشخیصی جدید و آنالیزورهای خودکار، ایجاد آزمایشگاه‌هایی برای انجام تجزیه و تحلیل بالینی برای بیمارستان‌ها و دفتر پزشکان را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 

مؤسسات تحقیقاتی بین‌المللی تأسیس می‌شوند

Roche

مؤسسه زیست‌شناسی مولکولی Roche در سال 1968 در Nutley افتتاح می‌شود که یکی از اولین مراکز تحقیق و توسعه Roche است. یک سال بعد، Roche مؤسسه بازل را در زمینه ایمونولوژی افتتاح می‌کند. اولین مدیر این مؤسسه نیلس کج جرن است (Niels Kaj Jerne) که بعداً جایزه نوبل پزشکی را دریافت می‌کند.

 

جایزه Galien

Roche

داروهای ضدپارکینسون Madopar در سال 1974 برنده جایزه Galien گردید.

Prix Galien جایزه‌ای است که در فرانسه برای پیشرفت‌های نوآورانه و ارزشمند در درمان دارویی اهدا می‌گردد.

این اولین سری از جوایز درمانی Roche است که مرحله مهمی در درمان دارویی محسوب می‌گردد و در بین 27 جایزه دیگری که برای محصولات دیگر دریافت کرد، اولین محسوب می‌شود.

 

حادثه  Seveso

Roche

در سال 1976 در یک کارخانه در یکی از شرکت‌های تابعه Roche در Seveso ایتالیا حادثه‌ای اتفاق می‌افتد؛ مواد شیمیایی که از کارخانه نشت می‌کند باعث آلودگی Seveso و چند منطقه مجاور می‌گردد. شرکت Roche برای جبران خسارت هرگونه تلاشی را انجام می‌دهد تا عواقب ناشی از فاجعه را کاهش دهد.

 

1990-1979

بازسازی، تمرکز و شفافیت

در این سال‌ها Roche شروع به استحکام ساختار سازمانی خود کرده و ایجاد واحدهای تجاری جداگانه را آغاز می‌کند. علاوه بر این، فعالیت‌های شرکت به هم متصل می‌شوند. پس از اصلاح شرکت، Roche با چهار بخش اصلی ادامه فعالیت می‌دهد: داروسازی، ویتامین‌ها و مواد شیمیایی، تشخیص پزشکی، طعم و عطر

 

گامی به‌سوی درمان سرطان

Roche

در سال 1980 در مؤسسه زیست‌شناسی مولکولی Roche، اینترفرون آلفا خالص جدا می‌گــردد. Roche Nutley به همراه Genentech که یک شرکت زیست‌فناوری مستقر در جنوب سان‌فرانسیسکو است، یک پروژه مشترک برای تولید یک نسخه ژنتیکی مهندسی از این ماده را آغاز می‌کنند.

 

عرضه Rocephin

Roche

روسفین که یک آنتی‌بیوتیک از کلاس سفالوسپورین‌ها است در سال 1982 در سوئیس؛ تنها چهار سال پس از کشف آن روانه بازار شد. تا سال 1987، روسفین از همه محصولات دیگر Roche بهتر به فروش می‌رسد. بخش تشخیصی، آنالایزر بیوشیمی Cobas Bio/Mira random access را تولید می‌کند. Roferon-A، اولین داروی مهندسی ژنتیکی Roche هم وارد بازار می‌شود.

 

جوایز نوبل

Roche

Niels Kaj Jerne نیلز کج جرن، اولین مدیر مؤسسه ایمونولوژی بازل، جایزه نوبل پزشکی (1984) را برای کار علمی خود در زمینه ایمونولوژی دریافت می‌کند. این جایزه به‌طور مشترک با سزار میلستین و جرج کوهلر که کاشف آنتی‌بادی‌های منوکلونال هستند، دریافت می‌شود.

جایزه نوبل پزشکی در سال 1987 به Susumu Tonegawa اهدا می‌شود، وی از سال 1972 تا 1981 در مؤسسه ایمونولوژی بازل درباره قطعات ژن آنتی‌بادی تحقیق می‌کند. اکتشاف‌های اساسی او بعداً امکان تولید آنتی‌بادی‌های انسانی را فراهم می‌کند.

 

ساختار گروهی ایجاد می‌شود

Roche

به مرور زمان ساختار شرکتی که در سال 1986 ایجاد شده بود، گسترش یافته و تقویت می‌شود و راه را برای بخش‌های عملیاتی مستقل در سال 1990 هموار می‌کند. این تغییرات شامل تشکیل یک شرکت هلدینگ (Roche Holding AG) است که به‌موازات افزایش سرمایه اسمی و تعداد سهام، دسترسی به بازارهای سرمایه بین‌المللی را فراهم می‌کند.

 

2000-1991

گسترش بین‌المللی و توسعه نوآوری

Roche

در این سال‌ها Roche از طریق تعهد خود به تحقیق و نوآوری، همچنان به پیشرفت‌های مداوم در درمان دارویی ادامه می‌دهد که جایگزین درمان‌های طولانی‌تر و کاهش مدت اقامت در بیمارستان می‌شود.

 

تقویت بخش تشخیص به‌واسطه PCR

Roche در سال 1991 بازار جهانی را به‌واسطه (PCR) از چنگ شركت Cetus درمی‌آورد.

این تکنیک قادر به تشخیص مقادیر دقیق مواد ژنتیکی است و راه را برای توسعه تست‌های تشخیصی سریع، حساس و خاص برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای پزشکی و تحقیقاتی باز می‌کند.

 

داروهای Roche علیه سرطان و HIV

Roche

در اواسط دهه 90 تولید یک سری از داروهای نوآورانه برای درمان سرطان آغاز گردید. هرسپتین، داروی جدید درمان سرطان متاستاتیک پستان، یک آنتی‌بادی انسانی است که برای جلوگیری از عملکرد HER2، طراحی شده است. HER2 پروتئینی است که توسط یک ژن خاص تولید می‌شود و به‌طور بالقوه سرطان‌زا است. MabThera هم طول عمر بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل لوسمی بالغین را بدون ایجاد پیشروی بیماری افزایش می‌دهد.

Roche

Invirase، اولین مهارکننده HIV-protease است که برنده جایزه   Galien در سال 1999 گردید.

Valcyte و Fuzeon هم اولین کلاس مهارکننده‌های فیوژن با هدف درمان HIV هستند که به بازار عرضه شدند.

Fuzeon از ورود ویروس به سلول‌های ایمنی بدن جلوگیری می‌کند و از رونویسی ویروس HIV که باعث صدمه به سیستم ایمنی افراد مبتلا می‌شود، ممانعت به‌عمل می‌آورد. (جایزه   Galien در سال 2004).

 

نوآوری در بخش تشخیص

Roche

بخش محصولات تشخیصی در اواسط دهه 1990 در تمامی زمینه‌های آزمایش پزشکی مجموعه‌ای از محصولات را تولید می‌کند:

  • Cobas Integra، آنالیزور شیمی و ایمونوشیمی؛
  • Cobas Core II، آنالیزور ایمونوشیمی؛
  • Cobas Amplicor، آنالیزور مبتنی بر تکنولوژی PCR و
  • Accutrend و Accu-Chek، محصول نوآورانه‌ای که مدیریت راحت‌تر دیابت و آزمایشِ تقریباً بدون درد برای بیماران دیابتی را ارائه می‌دهد.

 

Tamiflu

Roche

تامیفلو (oseltamivir)، واکسن نیست بلکه یک داروی درمان ضدویروسی خوراکی برای آنفلوانزا محسوب می‌شود. این دارو از دسته مهارکننده‌های نورامینیداز است که باعث جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوانزا در داخل بدن می‌شود و علیه تمام گونه‌های ویروس آنفلوآنزا فعال است. تامیفلو در سال 1999 وارد بازار گردید و از آن می‌توان برای پیشگیری و درمان آنفلوانزا استفاده کرد.

 

شرکت Syntex به گروه Roche ملحق شد

Roche

Roche موقعیت خود را در بازارهای بین‌المللی و بازار دارویی ایالات متحده در سال 1994 با تملک شرکت Syntex تقویت می‌کند. در سال 1995، Syntex تبدیل به Roche Bioscience  می‌شود که یکی از اصلی‌ترین سایت‌های تحقیق و توسعه در زمینه biosience است.

 

تملک شرکت‌ها تنوع را افزایش می‌دهد

Roche

با مالکیت بوهرینگر مانهایم، در سال 1998، Roche رهبر جهان در بازارهای تشخیصی برای طیف منحصربه‌فرد محصولات نوآورانه گردید.

خرید شرکت نیکلاس در سال 1991 که تولیدکننده داروهای غیرتجویزی است باعث تقویت مقام Roche در زمینه داروهای بدون نسخه بعلت گرایش عموم به استفاده از این داروها گردید.

بعدها نیکلاس در بخش سلامت مصرف‌کنندگان Roche ادغام شد.

 

مؤسسات تحقیقاتی جدید

Roche

مرکز تحقیقات بالینی بین‌المللی Roche در استراسبورگ فرانسه گشایش می‌یابد. مسئولیت این مرکز انجام کارآزمایی‌های بالینی و تهیه مستندات قانونی بین‌المللی در حوزه درمان است. Penzberg آلمان، یکی از سایت‌های بزرگ تحقیق و توسعه Roche با باز کردن یک ساختمان تحقیقاتی جدید در سال 1998، ظرفیت خود را افزایش می‌دهد. پس از سال‌ها موفقیت، مؤسسه ایمونولوژی بازل، تمرکز خود را بر روی ژنتیک به‌عنوان مبنایی برای درک عملکرد ژن‌ها و نقش ژن در بیماری قرار می‌دهد.

 

قطار جادویی مراقبت بهداشتی

Roche

قطار Transnet-Phelophepa که توسط مردم محلی به‌عنوان قطار معجزه شناخته می‌شود، خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و روان‌پزشکی را در جوامع فقیر در مناطق دورافتاده آفریقای جنوبی عرضه می‌کند.

در سال 1994 تنها سه مربی در آن خدمت می‌کردند ولی امروز تعداد آنها به 16 نفر رسیده است.

موفقیت بزرگ حاصل از این پروژه که از همان ابتدا از سوی Roche مورد حمایت قرار گرفته بود، موجب شد تا در سال 2012 قطار دوم Phelophepa II راه‌اندازی شود.

 

2006-2000

سازمان‌دهی مجدد برای تمرکز بر روی بیوتکنولوژی

در این سال‌ها Roche با تخصص خود در دو زمینه تشخیص و داروسازی در میان شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی پیشرو در جهان رتبه بالایی دارد.

همراه با توانایی در حیطه بیوتکنولوژی، این شرکت با نوآوری، راه را برای رسیدن به مراقبت‌های بهداشتی شخصی هموار می‌کند.

 

تمرکز بر دو حوزه اصلی

Roche

برای تشدید تمرکز خود در مراقبت‌های بهداشتی، Roche فعالیت‌های خود را به دو بخش اصلی تقسیم می‌کند: عطر و طعم، ویتامین‌ها و مواد شیمیایی.

به‌عنوان یک شرکت تحقیقاتی متعهد به نوآوری، بخش‌های داروسازی و تشخیصی محصولات خود را از تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری تا تشخیص و درمان عرضه می‌کنند. با ترکیب کردن نقاط قوت و تخصص هر دو بخش، Roche نقش فزاینده‌ای در شکل دادن به آینده پزشکی با کمک به رویکرد شخصی سازی مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کند.

 

فعالیت تحقیقاتی بین‌المللی

Roche

در سال 2004، Roche اولین شرکت مراقبت بهداشتی جهانی است که یک مرکز تحقیق و توسعه در پارک های-تکZhangjiang  در شانگهای چین احداث کرده است. مرکز کاملاً متعلق به Roche است و فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت در سراسر جهان و توسعه کسب‌وکار در چین را پشتیبانی می‌کند. سایت شانگهای مکمل گروه‌های تحقیقاتی در ایالات متحده، ژاپن و اروپا است.

 

مشارکت در بازار ژاپن

Roche

Rocheو Chugai برای ایجاد یک شرکت تحقیقاتی داروسازی در ژاپن، دومین بازار بزرگ داروسازی در جهان متحد می‌شوند. این شرکت جدید که در سال 2002 توسط ادغام Nippon Roche و Chugai تشکیل شده و به نام Chugai Pharmaceutical Co. Ltd معروف است، پنجمین شرکت دارویی در ژاپن است. شرکت دارویی Chugai متخصص در تولید داروهای تجویزی، با تمرکز بر بیوتکنولوژی است.

 

کمک به کودکان نیازمند

Roche

در سال 2003 شرکت Roche برنامه‌ای موسوم به پیاده‌روی برای کودکان را راه‌اندازی می‌کند که هدف آن جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تعداد زیادی از کودکان یتیم ناشی از ایدز در آفریقا است. پیاده‌روی توسط بیش از 100 مکان پشتیبانی می‌شود و هرساله حدود 50،000 کارمند در آن شرکت می‌کنند. در یک روز کارکنان 5 کیلومتر را پیاده‌روی می‌کنند و از دوستان و خانواده برای حمایت از کودکان پول دریافت می‌کنند. وجوه جمع‌آوری‌شده توسط کارکنان در اختیار Roche قرار می‌گیرد و برای حمایت از کودکان یتیم مبتلا به ایدز، عمدتاً در مالاوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مبارزه با سرطان

Roche

Avastin یکی از اولین داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان متاستاتیک کولورکتال است. تولید این دارو از سال 2004 شروع شد، این دارو یک عامل ضدآنژيوژنيك است که عملکرد آن با عوامل ديگري كه براي درمان اين نوع سرطان استفاده می‌شد، متفاوت است. این دارو با جلوگيري از تشكيل عروق خونی جدید ( آنژیوژنز ) موجب مهار سرطان می‌شود.

Tarceva، یک کلاس جدید از داروهای سرطانی است. این داروی خوراکی با مهار فعالیت آنزیم اختصاصی تیروزین کیناز که نقش کلیدی در شکل‌گیری و رشد سرطان‌های متعدد را ایفا می‌کند، موجب درمان سرطان می‌گردد.

 

تقدیر برای تجارت مسئولانه

Roche

در سال 2004، Roche به‌عنوان یکی از رهبران مراقبت‌های بهداشتی در دو فهرست جهانی پایداری Dow Jones و فهرست پایداری Dow Jones STOXX شناخته می‌شود.

پیش از این، Roche در فهرست FTSE4Good انگلستان ثبت شده بود که عملکرد شرکت را در برابر استانداردهای پذیرفته‌شده مسئولیت اجتماعی بررسی می‌کرد. درج در این شاخص‌های مهم، تعهد Roche به مسئولیت تجاری و ایجاد ارزش پایدار و دوست دار محیط زیست در درازمدت را برجسته می‌کند.

 

دستیابی به فناوری جدید

Roche

Roche در سال 2005 شرکت سوئیسی GlycArt Biotechnology را به تملک خود درآورد و تخصص خود را در زمینه تحقیقات بر روی آنتی‌بادی‌های درمانی با تکنولوژی منحصربه‌فرد GlycArt برای افزایش اثربخشی آنتی‌بادی‌ها تقویت نمود. آنتی‌بادی‌های درمانی به‌طور خاص به مولکول‌های خاص متصل می‌شوند و از این طریق از ایجاد بیماری جلوگیری می‌کنند، آنها همچنین سیستم ایمنی بدن بیمار را به‌طور خاص بر روی ساختارهای آنتی‌ژنیک ایجادکننده بیماری هدایت می‌کنند تا باعث نابودی آنها شوند.

 

همکاری جهانی

Roche

Roche در سال 2005 یکی از بنیان‌گذاران گروه شرکت‌های حامی در کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گردید. Roche با همکاری چند شرکت دیگر برای ارائه حمایت‌های بلندمدت استراتژیک در مأموریت بشردوستانه صلیب سرخ مشارکت می‌کند.

 

رهبری جهانی در زمینه بیوتکنولوژی

Roche

به‌موازات افزایش تقاضای مداوم برای داروهای نوآورانه، Roche ظرفیت تولید محصولات بیوتکنولوژی را در بازل و Penzberg آلمان گسترش می‌دهد، بدین منظور داروهای ضدسرطان Avastin و Herceptin به‌طور فعال تولید می‌شوند که هر دو به یک گروه از عوامل درمانی تحت عنوان آنتی‌بادی‌های منوکلونال تعلق دارند.

 

2007- امروز

به‌سوی شخصی کردن مراقبت‌های بهداشتی

تمرکز بیشتر بر روی نوآوری و بیوتکنولوژی موجب پیشرفت‌های مهمی در تکنیک‌های تشخیصی و تولید داروهای با اهداف مولکولی شده است، در نتیجه، بسیاری از بیماری‌ها سریع‌تر تشخیص داده شده و به‌طور خاص درمان می‌شوند.

ادغام کامل با شرکت Genentech که پیشگام فناوری زیستی است در سال 2009، جذب سایر بازیکنان کلیدی در تحقیقات علوم زیستی، توالی‌یابی ژنی و تشخیص بافت را به‌دنبال دارد. این ادغام باعث تقویت دسترسی Roche به نوآوری و فن‌آوری‌های جدید می‌شود و تعهد Roche را به سمت درمان‌های هدفمندتر معطوف می‌سازد که درنهایت باعث می‌شود مراقبت بهداشتی معطوف به شخص به واقعیت تبدیل شود.

 

تملک فن‌آوری‌های جدید تشخیصی

Roche

مجموعه‌ای از تملک‌های کلیدی (خرید سهام شرکت‌های صاحب فناوری) در سال‌های 2007 و 2008 فناوری‌های مهم تشخیصی را برای Roche به ارمغان آورد.

BioVeris باعث گسترش کسب‌وکار در زمینه ایمونوشیمی به بخش‌های جدیدی از قبیل توسعه علوم زیستی، کشف دارو، توسعه دارو و کارآزمایی‌های بالینی شد.

NimbleGen دسترسی به microarrays DNA را فراهم ساخت که به‌طور گسترده‌ای در کشف و تحقیق در زمینه داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Roche

شرکت 454 Life Science دسترسی به محصولات نسل جدید توالی‌یابی را ممکن ساخت و توالی‌یابی 454 را در کاربردهای تشخیصی in-vitro میسر نمود.

تملک شرکت Medical Systems Ventana که پیشرو در تشخیص مبتنی بر بافت بود، به Roche این اجازه را داد تا امکانات تشخیصی خود را گسترش دهد و رهبری جهانی خود را در زمینه سیستم‌های تشخیصی برون بدن (in vitro) و درمان‌های انکولوژی کامل کند.

 

چالش‌های پزشکی در شخصی‌سازی مراقبت‌های بهداشتی

Roche

Roche بر اساس ترکیب منحصربه‌فردی از نقاط قوت داروسازی و تشخیص و درک عمیق از زیست‌شناسی مولکولی، شخصی‌سازی مراقبت‌های بهداشتی (PHC) را هسته اصلی استراتژی حرفه‌ای خود قرار داده است. PHC به‌عنوان یک عامل کلیدی برای ارائه داروهای بالینی خاص مطرح است.

با استفاده از داروسازی و بخش تشخیص تحت یک سقف، دو بخش همکاری می‌کنند تا اهداف بهتر دارو و نیز بیمارانی را که بیشتر از داروهای جدید سود می‌برند، شناسایی کنند.

 

ادغام با Genentech

Roche

Genentech در سال 2009 تماماً متعلق به گروه Roche می‌شود.

Genentech به‌عنوان بنیان‌گذار صنعت بیوتکنولوژی، در طول تاریخ خود، روابط نزدیکی با Roche داشت.

ادغام دو شرکت که از بزرگ‌ترین شرکت‌های زیست‌فناوری در جهان هستند بر استفاده از اطلاعات ژنتیکی انسان برای توسعه داروها برای بیماران مبتلا به بیماری‌های جدی یا تهدیدکننده زندگی متمرکز شده است.

با به اشتراک‌گذاری منابع فکری و تکنولوژی، نوآوری افزایش می‌یابد و در عین حال تنوع راه‌های تحقیقاتی هم حفظ می‌شود.

 

بخش تشخیص بافتی تقویت می‌شود

Roche

Roche در سال 2008 شرکت آمریکایی Ventana را خریداری می‌کند.

این شرکت متخصص در تشخیص مبتنی بر بافت است و تجهیزات و معرف‌های مورد استفاده در بافت‌شناسی بالینی را تولید می‌کند. این ادغام سبد تشخیصی رُش را تقویت می‌کند..

 

راهی جدید برای درمان آرتریت

Roche

Actema/RoActemra یک آنتی‌بادی علیه رسپتور IL-6 است که مکانیزم عمل آن روش جدیدی برای درمان رماتیسم مفصلی بزرگسالان را فراهم می‌سازد.

این دارو در سال 2005 در ژاپن عرضه شد و پس از آن در اتحادیه اروپا (RoActemra)، ایالات متحده و سایر کشورها در سال 2009 و 2010 مورد تأیید قرار گرفت.

 

دوستدار محیط‌زیست

Roche

در سال 2007، Roche نخستین جایزه بانک فدرال سوئد را برای بهبود بهره‌وری کربن در سطح اروپا و جهان به دست آورد.

در سال 2010، Roche به‌عنوان شرکت سرآمد دوستدار محیط‌زیست در سراسر جهان شناخته شد.

 

سیستم تشخیص با کارآیی بالا

Roche

دستگاه تشخیصی cobas 8000 در سال 2009 به بازار عرضه شد.

اجزای مدولار آن می‌توانند به روش‌های مختلف ترکیب شوند و خطوط انجام آزمایش با کارآیی بالا را ایجاد کنند.

این سیستم برای آزمایشگاه‌های با حجم بالا طراحی شده است و می‌تواند 8،400 آزمایش در ساعت را انجام دهد.

 

پیشرفت در درمان ملانوم

Roche

در سال 2011، Zelboraf به بازار عرضه شد که برای اولین بار علیه سرطان پوست ناشی از موتاسیون BRAF V600 عمل می‌کند و پیشرفت بزرگی در مسیر درمان این نوع سرطان است.

Roche همچنین اولین تست HPV برای شناسایی سرطان دهانه رحم را راه‌اندازی می‌کند. این محصول برنده جایزه Galien به‌عنوان بهترین تست تشخیصی در سال 2013 ‌گردید.

 

ساخت دفتر جدید در بازل

Roche

در ماه مه 2013 سنگ بنای یک برج 41 طبقه در بازل نهاده شد. این برج که تحت عنوان ساختمان مرتفع 1 شناخته شده، توسط معمارانی بنام‌های Herzog و De Meuron طراحی گردیده و از سنت معماری Roche پیروی می‌کند.

در سال 2015، حدود 2،000 کارمند در ساختمان 1 کار خواهند کرد که با ارتفاع 178 متر بلندترین برج سوئیس خواهد بود.

این ساختمان تقاضای مداوم برای محل کار دفتر را در سایت بازل برآورده می‌کند و موجب خشنودی کارمندان می‌شود.

 

شعار هدف

Roche

“Doing now what patients need next” این شعار هدف Roche برای سراسر دنیا است.

 

مواد ضدسرطان جدید

Roche

در سال 2012 و 2013، Roche مجموعه‌ای از درمان‌های نوآورانه برای انواع خاصی از سرطان را تولید کرد:

  • Erivedge یک مهارکننده مسیر سیگنال است که ابتدا برای درمان کارسینوم سلول‌های بازال مورد تأیید قرار گرفت.
  • Gazyva برای درمان لوسمی لنفوسیتی مزمن عرضه شد.
  • Perjeta و Kadcyla، اولین داروی ترکیبی آنتی‌بادی توسعه‌یافته توسط Roche است که دو درمان جدید برای سرطان پستان HER2 مثبت را معرفی می‌کند.

 

آزمایش‌های جدید شناسایی سرطان

Roche

چندین آزمایش جدید برای تشخیص انواع سرطان، درمان مؤثرتر تومورهای مختلف را وعده می‌دهد.

تست سیتولوژی CINtec PLUS که در فرآیند کاملاً اتوماتیک غربالگری سرطان سرویکس دخالت دارد نمونه‌ای از آزمایش‌های Roche برای تشخیص زودهنگام این نوع سرطان است. این تست همچنین مواردی را شناسایی می‌کند که با غربالگری پاپ اسمیر به‌تنهایی شناسایی نمی‌شوند.

و سخن پایانی از زبان مدیر عامل شرکت:

ما به دستاوردهای گذشته و حال افتخار می‌کنیم، اما آنچه واقعاً ما را هیجان‌زده می‌کند، آینده است

برای دانلود پی دی اف برروی لینک زیر کلیک کنید

پاسخی قرار دهید

ایمیل شما هنوز ثبت نشده است.

slot gacor