آموزش این ماشین تغییر (2)
احراز شغلهای کلیدی
مدیریت آموزش در صنعت داروسازی و صنایع وابسته
(آرایشی و بهداشتی، شیمیایی، غذایی، آزمایشگاههای تشخیص طبی، تجهیزات پزشکی)
امید مجدی: تسهیلگر سیستمهای آموزش و مشاوره در سازمانها
با همکاری سرکار خانم کوهکنی
جهت مشاوره و نیازسنجی آموزشی و احراز شغل میتوانید با ایمیل آدرس ذیل در ارتباط باشید:
هدف شغل:
استقرار سیستمهای تضمین کیفیت به منظور اطمینان از بکارگیری مناسب روشها، فرایندها و منابع که به تنهایی یا جمعی در کیفیت محصول شرکت تأثیرگذار هستند.
مسئولیتهای کلیدی:
- برنامهریزی و هدایت خودبازرسی و ممیزیهای دورهای یا موردی (داخلی یا خارجی) بصورت منظم و مؤثر بهمنظور شناسایی عدم انطباقها بین روشهای جاری و روشهای استاندارد
- بررسی وجود مدارک و اسناد معتبر در هر بخش و اعتباردهی آنها بمنظور اطمینان از وجود و به روز بودن و صحیح بودن اسناد مورداستفاده بخشهای مختلف
- استقرار و به روزرسانی سیستمهایGMP، GLP و GSP بمنظور اطمینان از اینکه محصولات دارویی بر اساس الزامات PIC/S و اتحادیه اروپا و سازمان غذا و دارو طراحی و تولید و نگهداری میشوند.
- استقرار و پایش سیستم معتبرسازی و هماهنگ شدن با مفهوم ذاتی GMP برای تولید یکسان و باکیفیت مداوم، احراز کیفیت دستگاهها و سیستمها و معتبرسازی فرایندها بمنظور اطمینان از اینکه کلیه مراحل و نقاط بحرانی تحت کنترل میباشند.
- سازماندهی و برنامهریزی کلان برای کالیبراسیون تجهیزات اندازهگیری بمنظور اطمینان از صحت عملکرد آنها و فراهم نمودن امکان تهیه گزارشهای صحیح از طریق دادههای فراهم شده
- ثبت، تحقیق و پیگیری انحرافات و تغییرات بمنظور کاهش موارد عدم انطباق و تحت کنترل قرار دادن تغییرات مؤثر بر کیفیت محصولات
- شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک (مدیریت ریسک) کلیه فرایندهای مؤثر بر کیفیت محصول، پرسنل و محیط زیست از طریق همکاری با سایر واحدها بهمنظور کاهش و یا حذف خطرات و عوامل عدم انطباق
- بررسی روندهای شکایات مشتریان بمنظور شناسایی نقاط مشکلدار در فرآیندها و گزارشدهی و پیگیری رفع آنها توسط متولیان مربوطه
- ارزیابیهای منظم از محصولات دارویی با هدف صحهگذاری بر سازگاری فرایندها و تضمین بهبود مستمر (PQR)
- همکاری با واحد آموزش جهت بررسی کیفیت آموزشهای ارائه شده برای پرسنل مؤثر بر کیفیت
- مدیریت بهینه نیروی انسانی از طریق مشارکت فعال در انتخاب مناسب، هدایت مؤثر کارراهه شغلی و آموزشهای حین کار پرسنل بمنظور بکارگماری مناسب، ایجاد انگیزش و اشتیاق کاری و توسعه منابع انسانی
- مدیریت بهینه عملکرد کارکنان از طریق برنامهریزی و هدفگذاری مناسب، هدایت و مربیگری، ارزیابی و بازخورد مؤثر بمنظور افزایش بهرهوری، حفظ و نگهداشت، تقویت رضایت شغلی، تعهد و تعلق و التزام سازمانی و توانمندسازی نیروی انسانی
شاخصهای کلیدی عملکرد:
- نسبت عدم انطباقهای شناساییشده در داخل/ عدم انطباقهای گزارش شده توسط بازرسین خارجی
- میزان انحراف از پیشرفت برنامههای احراز کیفیت، معتبرسازی و کالیبراسیون
- میزان تکرار/ مدتزمان توالی شکایات مشتریان از مشکل مشابه در فرآیندها
- درصد پیشرفت پروژههای جدید از زمان طراحی اجرا و تحویل
- عدد رضایت شغلی واحد
- عدد تعهد سازمانی
- نرخ خروج پرسنل
- نفر/ ماه آموزش
- درصد انحراف از برنامه اضافهکاری
- تعداد افراد توسعهیافته و جایگزینی از داخل
محیط عمل:
- ملزم به رعایت کلیه قوانین و دستورالعملهای ملی و بینالمللی GMP
- همکاری با طرفهای خارج از شرکت که گواهینامههای کیفی ارائه مینمایند.
- همکاری با مشاوران ارتقای کیفیت فرآیندها
ارتباطات و روابط کاری:
- شرکتهای تأمینکننده و نیز شرکتهای طرف قرارداد در خصوص فعالیتهای کیفیت
- سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- بازرسین کیفیت
- شرکتهای پخش
دانش، نگرش و مهارتهای موردنیاز:
- دانش زبان انگلیسی
- دانش مدیریت پرسنل
- دانش کامپیوتر
- دانش تولید و پردازش
- دانش آموزش و تعلیم
- دانش شیمی
- دانش ایمنی و سلامت عمومی
- دانش سیستم و فرآیند
- مهارت کاربرد دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی
- ISO و IMS و EFQM و GMP
- مهارت تحلیل و تفسیر
- مهارت قضاوت و تصمیمگیری
- مهارت نظارت و مدیریت
- مهارت آموختن فعالانه
- مهارت تفکر نکتهسنج
- مهارت برنامهریزی و کنترل
- مهارت نظارت
- مهارت مدیریت زمان
- مهارت گزارشدهی
- مهارت مکالمه، مکاتبه و مذاکره
- مهارت متقاعد کردن
- مهارت دید اجتماعی
- مهارت هماهنگی و رهبری
- مهارت تجزیه و تحلیل کنترل کیفیت
- درک و بیان شفاهی
- درک و بیان نوشتاری
- استدلال قیاسی
- استدلال استقرایی
- استدلال ریاضی
- شم مسئلهیابی
- بیان واضح
- دقت انتخابی
- حساسیت نسبت به مشکلات
آشنایی با معیار Usability در مدیریت تجهیزات آزمایشگاهی
برای دانلود فایل pdf بر روی لینک زیر کلیک کنید
[dm-modal]