G-B570M527NK

معرفی سایت‌های آزمایشگاهی (1)

وبگشت:

معرفی سایت‌های آزمایشگاهی (1)

دکتر رضا تهرانی

Dark Daily.com

تمرکز این سایت بر مدیریت در آزمایشگاه‌های طبی و پاتولوژی است. گردانندگان سایت عمدتاً سوابق مدیریتی، مشاوره‌ای و کارآفرینی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان را دارند. خدمات این سایت شامل مشاوره استراتژیک و برگزاری همایش‌های مرتبط می‌باشد.

در صفحه E-Briefings آخرین مقالات را می‌توان در خصوص آزمایشگاه پاتولوژی، مسائل قانونی، بودجه‌بندی آزمایشگاه، دیجیتال پاتولوژی، تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی، استخدام و منابع انسانی، مدیریت آزمایشگاه، خرید و فروش آزمایشگاه و سایر موارد اخبار آزمایشگاهی ملاحظه نمود.

در صفحه White Paper می‌توانید مقالات مرتبط با مدیریت آزمایشگاه و نیز بولتن‌های مربوط به تجهیزات را در قالب فایل PDF دانلود کنید. لازمه دانلود کردن، ثبت‌نام در سایت است که مراحل مختصری دارد.

صفحه Lab Resources به معرفی منابع و لینک‌هایی می‌پردازد که عمدتاً در زمینه مدیریت و مشاوره آزمایشگاه، سیستم‌ها، اطلاعات آزمایشگاهی، تست‌های حرفه‌ای و اخذ گواهینامه‌های ایزو 15189 فعالیت دارند.

صفحه Event به معرفی کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط به آزمایشگاه پزشکی می‌پردازد.

صفحه Webinar به معرفی کنفرانس‌های آنلاین مدیریت آزمایشگاهی اختصاص دارد.

در صفحه Residency Education بسته‌هایی را جهت آموزش رزیدنت‌های پاتولوژی در زمینه مدیریت آزمایشگاه عرضه می‌نماید. این بسته‌ها با پرداخت وجه آن قابل دانلود هستند.

در صفحه Free Vidios باتکمیل فرم مشخصات می‌توانید به برخی کلیپ‌های سخنرانی در خصوص موضوعات سایت دسترسی پیدا کنید.

Laboratory- manager. Advanceweb.com

عضویت در خبرنامه این سایت رایگان است، اما شاید بهترین بخش سایت مطالبی است که در صفحه Blogs قرار دارد. در این قسمت نویسندگان سایت مطالب کوتاه اما مفید و به روز در زمینه‌های مختلف آزمایشگاهی و کنترل کیفی به رشته تحریر درمی‌آورند. در صفحه Webinars سمینارهای آنلاین آزمایشگاهی معرفی می‌شود و در بخش Education مطالبی برای دانشجویان و نیز کارشناسان دارد. این امکان وجود دارد که متون خاصی را از سایت دانلود کرده و سپس با پرداخت 20 دلار سؤالات مطرح شده از جانب ASCLS را پاسخ دهید و درصورتی که پاسخ‌های صحیح بالای 70% باشد گواهینامه ASCLS را در موضوع مورد امتحان دریافت نمایید. در بخش Multimedia هم می‌توانید فیلم‌های آموزشی و سایر کلیپ‌ها و عکس‌های مرتبط را ببینید. مهم‌ترین اشکال سایت شلوغ بودن آن است اما در مجموع سایت ارزنده‌ای برای تمامی مشاغل مرتبط با آزمایشگاه می‌باشد.

Labtestonline.org

این سایت توسط AACC در سال 2001 تأسیس شد. مخاطب این سایت در وهله اول عموم مردم و سپس شاغلین حرف پزشکی می‌باشد. از ویژگی‌های عمده این پایگاه امکان جستجوی تست‌های آزمایشگاهی است. در شرح تست‌ها، نوع نمونه، آمادگی‌های قبل از انجام آزمایش و موارد درخواست تست، مطرح شده و به سؤالات متداول در خصوص آن آزمایش پاسخ داده شده است. این اطلاعات علاوه بر بیماران، برای پزشکان و کارکنان آزمایشگاه و سایر شاغلین رشته‌های پزشکی می‌تواند مفید باشد.

در بخش In the News، آخرین خبرهای علمی مرتبط با آزمایشگاه درج شده است.

از دیگر امکانات این سایت امکان جستجوی بیماری‌ها و آزمایش‌های مرتبط با آنها است، همچنین تست‌های غربالی را برای سنین مختلف مرد و زن مرتب کرده است. در مجموع اطلاعات مفید و به روزی را می‌توان از این پایگاه کسب کرد.

Labmed.aspjournals.org

این سایت پایگاه اینترنتی مجله Lab Medicine است. این مجله توسط انجمن آمریکایی کلینیکال پاتولوژی (ASCL) منتشر و به صورت فصلنامه منتشر می‌گردد. اشتراک این مجله با پرداخت 11 دلار ممکن است اما پس از گذشت یک سال می‌توان مجله را به طور رایگان دانلود کرد. مطالب مجله شامل مقالات مروری، مطالعه موردی، بازآموزی (همراه با سؤالات 5 جوابی)، گزارش ویژه و پرسش و پاسخ و … می‌باشد. در بخش مولتی‌مدیا می‌توانید پادکست‌های مرتبط با طب آزمایشگاهی را دریافت کنید. این مجله مورد استقبال محققین ایرانی و آسیایی بوده و در هر شماره آن می‌توان حداقل یک مقاله از نویسندگان هموطن را مشاهده کرد. سرفصل مقالات این مجله شامل طب انتقال خون، شیمی، هماتولوژی، سیتوژنتیک، سیتوتکنولوژی، میکروبیولوژی، هیستوتکنولوژی، مولکولار بیولوژی و مدیریت می‌باشد.

برای دانلود فایل pdf  بر روی لینک زیر کلیک کنید

پاسخی قرار دهید

ایمیل شما هنوز ثبت نشده است.

rtp gacor