G-B570M527NK

افتتاح خط تولید ۱۶کیت تشخیص پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری با بیان این‌ که اکنون به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت، بخش قابل توجهی از نیازهای کشور در حوزه تشخیص و درمان با تجهیزات و محصولات ایران‌ساخت تامین می‌شود، ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور در حوزه سلامت به ویژه دوران اوج کرونا، برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی و کیت های تشخیصی بود که خوشبختانه با ورود به موقع شرکت‌های‌ دانش‌بنیان این چالش رفع شد‌.

ستاری، با بیان این‌که شیوع کرونا در کشور مسیری را گشود تا به حوزه آزمایشگاهی و به طور خاص کیت‌های تشخیص توجه جدی شود، ادامه داد:  بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری های تشخیص پزشکی فعال هستند که شیوع کرونا زمینه شکوفایی بخش قابل توجهی از  آن ها و پیشرفت کشور در این حوزه را فراهم کرد.

وی با اشاره به نقش شتابدهنده سیناپس در تولید کیت‌های تشخیص پزشکی ایران‌ساخت گفت: شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان، زمینه های لازم برای حمایت و هدایت تیم‌های فناور و نوآور، فراهم شده است.

وی با بیان این‌که این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر ۱۶ کیت جدید را به بازار عرصه کرده است ادامه داد:  در ادامه مسیر فعالیت این شرکت و با حمایت این شتابدهنده سیناپس از نوآوری ها، ۴۰ کیت را ارایه خواهند کرد که همین ۱۶ کیت، ۹۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

به گفته ستاری، توسعه این محصولات و افتتاح خط تولید مقدمه ای است برای شکستن موانع و با مشاهده موفقیت های این شتابدهنده قطعا شرکت های بیش تری به این حوزه ورود پیدا می کنند.

 

بی نیازی از واردات کیت‌های تشخیص پزشکی؛ توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به حمایت های بازارسازی و خرید از محصولات ایران ساخت برای رونق این شرکت‌ها گفت: خوشبختانه یک فرهنگ عمومی ایجاد شده که توسعه شرکت های دانش بنیان را با سرمایه گذاری بخش خصوصی براهم خواهد کرد. همچنین از آغاز سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، آیین نامه های اجرایی با وزارتخانه های مختلف تدوین و تصویب شدا است که بخش مهمی از این آیین نامه‌ها توجه به بازدرسازی محصولات ایران ساخت است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: خوشبختانه این قانون با پیگیری های معاونت علمی و فناوری و نمایندگان مجلس، پس از ۳ سال کار مستمر به تصویب رسید و آینده کشور را در حوزه اقتصاد دانش بنیان ترسیم می‌کند.

 

شتابدهی ایده های نوآورانه تا رسیدن به محصول

با توجه به این‌که فناوری های تشخیص پزشکی، نقش قابل توجهی در اقتصاد سلامت ایفا می‌کند، شتابدهنده سیناپس با هدف توسعه فناوری‌های این حوزه و تبدیل ایده ها به محصولات ایران ساخت راه اندازی شده است.

از بازار ۷۰۰ میلیون دلاری فناوری IVD سهم ۹۰ درصدی به واردات اختصاص دارد و بخش ۱۰ درصدی آن مرتبط به تولیدات داخلی است. همچنین ۹۰ درصد اقتصاد این حوزه به کیت و خدمات و ۱۰ درصد هزینه ها به دستگاه اختصاص دارد.

این خط تولید با نقش آفرینی تیم متخصص ۱۵ نفره متشکل از ۸ تخصص از مهندسی، بیوشیمی و ایمنولوژی و سایر رشته ها، ضمن کسب دانش فناوری پایه طراحی کیت های کمی لومینسنس، زمینه را برای تولید ساید کیت های مورد نیاز کشور فراهم کرده‌اند.

شتابدهنده سیناپس سال ۱۳۹۹ با حمایت معاونت وعلمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تولید کیت های تشخیصی شکل گرفت.

 

خط تولید کیت های تشخیص پزشکی

این شتابدهنده تا کنون ضمن شتابدهی بیش از ۹۵ پروژه گوناگون، بیش از ۱۰۰ قرارداد شتابدهی با شرکت های دانش بنیان و خلاق، منعقد کرده است. شتابدهنده سیناپس همچنین زمینه برای کسب فناوری و  تجاری سازی ۷۰ حصولات ایران‌ساخت خروج ۴ شرکت دانش بنیان را ررای خلق بازار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فراهم کرده است.

۳۰۰ میلیارد ریال برای تحقیق و توسعه در این حوزه هزینه شده است.

پاسخی قرار دهید

ایمیل شما هنوز ثبت نشده است.

slot deposit qris